OVER MIJ

Toen ik een 25-tal jaar geleden een bachelor in de orthopedagogie behaalde, wilde ik hoe dan ook werk vinden in de ambulante hulpverlening. Mijn doel was kinderen en jongeren te begeleiden in hun gezinnen. Wegens omstandigheden echter had ik deze gewenste job niet kunnen vinden en heb ik gedurende ongeveer 15 jaar les gegeven in een talenschool. Mijn werk als taaldocente bracht me steeds minder voldoening en uitdaging. Ik voelde een gemis. De wil om als therapeute te werken werd steeds groter en ik besloot uit te kijken naar een geschikte scholing. Via de vierjarige opleiding aan de Educatieve Academie te Antwerpen kon ik deze wens alsnog verwezenlijken en in 2013 behaalde ik aldus mijn Postgraduaat Psychotherapie in de Interactionele Vormgeving.
Dankzij het moederschap en de levenservaring voelde ik me trouwens meer bekwaam om therapeutisch werk te verrichten.

Van 2007 tot 2010 werkte ik als vrijwilligster bij de kinder- en jongerentelefoon, nu ‘Awel’ genaamd. Dit liet me toe om meer in de wereld en de communicatie van kinderen en jongeren te treden.

Ik ben lid van de Vlaamse Vereniging van Therapeuten in de Interactionele Vormgeving en handel volgens hun gedragscode.

Om de kwaliteit van mijn werk te verzekeren, school ik me voortdurend bij door het volgen van gerichte cursussen en trainingen. Ik ga regelmatig in supervisie bij een erkende IV-therapeut en zit in een intervisie groep.

Aan de Educatieve Academie volgde ik nog volgende korte trainingen:

  • Zandspeltherapie
  • Acceptance and Commitment Therapy (ACT), een cognitieve gedragstherapie
  • Het begeleiden van slaapstoornissen
  • Het begeleiden van alcoholverslaafden
  • Uit je burn-out
  • Zingeving als therapeutisch principe
  • Verbindend werken met koppels
  • Compassion Focused Therapy
  • Psyche en gewicht

Aan de Onderstroom volgde ik volgende korte training:

  • Succesvol democratisch opvoeden (Aware Parenting)
Bij 361° volgde ik in 2019 een Masterclass loopbaancoach
 

OVER MIJ

Toen ik een 25-tal jaar geleden een bachelor in de orthopedagogie behaalde, wilde ik hoe dan ook werk vinden in de ambulante hulpverlening. Mijn doel was kinderen en jongeren te begeleiden in hun gezinnen. Wegens omstandigheden echter had ik deze gewenste job niet kunnen vinden en heb ik gedurende ongeveer 15 jaar les gegeven in een talenschool. Mijn werk als taaldocente bracht me steeds minder voldoening en uitdaging. Ik voelde een gemis. De wil om als therapeute te werken werd steeds groter en ik besloot uit te kijken naar een geschikte scholing. Via de vierjarige opleiding aan de Educatieve Academie te Antwerpen kon ik deze wens alsnog verwezenlijken en in 2013 behaalde ik aldus mijn Postgraduaat Psychotherapie in de Interactionele Vormgeving.
Dankzij het moederschap en de levenservaring voelde ik me trouwens meer bekwaam om therapeutisch werk te verrichten.

Van 2007 tot 2010 werkte ik als vrijwilligster bij de kinder- en jongerentelefoon, nu ‘Awel’ genaamd. Dit liet me toe om meer in de wereld en de communicatie van kinderen en jongeren te treden.

Ik ben lid van de Vlaamse Vereniging van Therapeuten in de Interactionele Vormgeving en handel volgens hun gedragscode.

Om de kwaliteit van mijn werk te verzekeren, school ik me voortdurend bij door het volgen van gerichte cursussen en trainingen. Ik ga regelmatig in supervisie bij een erkende IV-therapeut en zit in een intervisie groep.

Aan de Educatieve Academie volgde ik nog volgende korte trainingen:

  • Zandspeltherapie
  • Acceptance and Commitment Therapy (ACT), een cognitieve gedragstherapie
  • Het begeleiden van slaapstoornissen
  • Het begeleiden van alcoholverslaafden
  • Uit je burn-out
  • Zingeving als therapeutisch principe
  • Verbindend werken met koppels
  • Compassion Focused Therapy
  • Psyche en gewicht

Aan de Onderstroom volgde ik volgende korte training:

  • Succesvol democratisch opvoeden (Aware Parenting)
Bij 361° volgde ik in 2019 een Masterclass loopbaancoach